Київ
Київ
Вінниця
Дніпро
Донецьк
Житомир
Запоріжжя
Івано-Франківськ
Кіровоград
Луганськ
Луцьк
Львів
Маріуполь
Миколаїв
Одеса
Полтава
Рівне
Севастополь
Суми
Тернопіль
Ужгород
Харків
Херсон
Хмельницький
Черкаси
Чернівці
Чернігів
Укр
Задати питання
0
0

Тиск

Тиск у шинах – показник, який впливає на багато факторів. Від того, яка кількість стисненого повітря буде закачана в покришку і наскільки добре вона триматиме його в собі, залежить не тільки керованість автомобілем і термін експлуатації покришок, а й безпека пасажирів і збереження вантажів, що перевозяться ТЗ.

Що спричиняє невідповідність тиску в шинах

Спущене колесо – це не просто прикрий факт. У разі, якщо вона спускає через наїзд на перешкоду, значно зростає ризик потрапляння в ДТП. Поряд з цим, недостатній чи надлишковий тиск – перший крок до швидкого зносу покришок, а також поломки найуразливіших елементів ходової частини ТС.

Перевантаження разом із надлишком повітря стає причиною розриву колеса при попаданні шини на нерівну ділянку дороги. Особливий ризик для автомобіліста становить рух на швидкості, а також мокрий або засніжений асфальт, коли зчеплення ската та полотна і так погане.

Щодо шин при надлишку повітря найчастіше страждає середня частина автопокришки. Експлуатація авто з недостатнім тиском у скатах гарантує швидке зношування каркаса та стирання бічних доріжок протектора. Від неправильного накачування сильно страждає не тільки протектор.

Нехтування простими правилами може коштувати великих грошей. Найчастіше при використанні шин з недостатнім чи перевищує нормативні значення показником накачування коліс є проблема з амортизаторами та дисками. Невідповідність нормативам спричиняє перевитрату палива.

Малий тиск також дуже негативно позначається на їзді. Машина, в колеса якої закачано мало повітря, менш стійка на поворотах. Крім того, завжди є ризик того, що колесо мимоволі розгерметизується. Звичайно, це не станеться в один момент, але при регулярному використанні неправильно обслужених шин ризик поломок та виникнення позаштатних ситуацій при русі значно зростає.

Нормативне значення: як не помилитися

Для кожної категорії автомобілів і навіть різних марок авто розроблені гранично допустимі межі накачування. Точне значення можна розрахувати за формулою, в якій взаємопов'язані тип шин, допустима маса (з навантаженням або перевантаженням) і розміри коліс.

Достатнє вагоме значення мають умови, в яких експлуатується гума. Максимально правильне значення дозволяє одержати застосування сезонного коефіцієнта. Варто зазначити, що сезонні коливання показників – це не забаганка автовиробників або виробників автопокришок: відмінність між тиском у літніх та зимових шинах викликана зміною умов експлуатації та впливом довкілля на властивості самих покришок.

Коригування кількості повітря повинно проводитися регулярно. Згідно з інструкціями, виміри та усунення розбіжностей потрібно проводити перед та після поїздки. Робити це потрібно на холодних шинах, тобто безпосередньо перед рухом і в стані спокою (через хоча б пару годин після зупинки).

Автолюбителі, що починають, і водії зі стажем повинні пам'ятати, що підказка, що стосується того, скільки бар повітря має знаходитися в колесах автомобіля взимку або влітку, є в інструкції з експлуатації авто. У сучасних машинах ярличок із показниками кріплять на лючок бензобака або передню стійку кузова з боку водія.

Нормативи тиску шин легкових авто та позашляховиків та показники для вантажівок відрізняються. На критерій впливає:

  • споряджена маса автомобіля,
  • розміри схилів,
  • тип та конструкція покришок,
  • а також місце встановлення колеса.

Найнебезпечнішим вважається різний тиск у всіх колесах. Це спричиняє проблему з керованістю та прохідністю авто, і є передумовою до виходу з ладу підвіски.

Як перевірити самостійно

Автовласники повинні знати нормативні значення та підтримувати тиск у суворо встановлених рамках. Варто зазначити, що показник варіюється в залежності від:

  • температури повітря під час експлуатації
  • типу покришок,
  • навантаження на ТЗ,
  • а також якості дорожнього покриття, яким автомобіль буде пересуватися.

Для перевірки кількості повітря в шинах можна скористатися однією із двох методик. Перші передбачає проведення вимірів з допомогою класичного манометра. Пристрій може бути автономним або в комплекті із насосом (компресором).

Класичний спосіб перевірки тиску передбачає приєднання датчика до колеса. Прилад покаже кількість бару повітря в покришці відразу після здійснення маніпуляції. Все що потрібно зробити – це переконатися відповідно до показника нормативних значень. При необхідності скоригувати дані у більшу сторону використовують компресор. Варто пам'ятати, що манометри повинні проходити регулярне калібрування. А якщо ні, то великий ризик того, що пристрій показуватиме невірні результати.

У сучасних авто, де за станом вузлів та механізмів стежить автоматика, контроль тиску в шинах здійснює мікропроцесор. Електронні мізки автомобіля дозволяють виявити проблему і сповіщають власника транспортного засобу про необхідність проведення обслуговування. Уся інформація буде виведена на панель авто. Датчиками і пристроєм, що зчитує машину можна доукомплектувати самостійно.

Поради професіоналів

Подолати складний шлях бездоріжжям, здійснити тривалу поїздку в умовах суворої зими та високих літніх температур можна лише за умови дотримання правил і рекомендацій з експлуатації автогуми.

  1. Власникам легкових авто не зайве нагадати, що при виникненні гострої необхідності підвищити прохідність авто, наприклад, здійснити переміщення по слизькому покриттю, рекомендується знижувати тиск у шинах до показника 1,6 бар. Зниження викликає невелике розплющування покришки, і саме це дає можливість швидше вибратися з бруду, виїхати по мокрій траві та обмерзлій дорозі або проїхати в сильний дощ.
  2. При вимушеному перевантаженні авто найкращий спосіб захистити покришку та убезпечити шлях криється у збільшенні тиску на 0,2 одиниці від нормативного. Але для того, щоб рух був безпечним, варто їхати без перевищення швидкості.
  3. Різноманітність моделей автомобільних шин для позашляховиків, легкового та вантажного транспорту, що мають кращі експлуатаційні характеристики, представлена в каталозі інтернет-магазину «Шини та Диски». Замовити потрібну позицію чи комплект гуми будь-якої сезонності може мешканець будь-якого населеного пункту України. Товар, що сподобався, буде оперативно доставлений у вказаний клієнтом пункт отримання. Мешканці столиці та міст, де є представництво компанії, мають змогу забрати покришки самостійно.

Куди подіти старі шини?

Утилізація шин в Україні хоч і повільно, але розвивається – у великих містах на кшталт Києва та Харкова з'являються нові можливості дати покришці нове життя. Варіантів використання шин після того, як вони стали непридатними, багато – можна здати на переробку, на утилізацію або ж зробити своєрідний арт-об'єкт – дворова творчість у вигляді лебедів з покришок відома всім.

Чого точно не можна робити з автомобільними шинами, то це викидати або самостійно спалювати їх. Найкращі варіанти утилізації старих покришок – використовувати їх для творчості, перепродати або віддати на переробку.

Утилізація шин в Україні хоч і повільно, але розвивається – у великих містах на кшталт Києва та Харкова з'являються нові можливості дати покришці нове життя. Варіантів використання шин після того, як вони стали непридатними, багато – можна здати на переробку, на утилізацію або ж зробити своєрідний арт-об'єкт – дворова творчість у вигляді лебедів з покришок відома всім.

Тиск у шинах – показник, який впливає на багато факторів. Від того, яка кількість стисненого повітря буде закачана в покришку і наскільки добре вона триматиме його в собі, залежить не тільки керованість автомобілем і термін експлуатації покришок, але й безпека пасажирів і збереження вантажів, що перевозяться ТЗ.

наш блог

Читайте також

Термін експлуатації та зносу шин
10.10.2023
Термін експлуатації та зносу шин
Шини є найважливішим елементом, що забезпечує продуктивність, безпеку та ефективність нашого автомобіля. Але як визначити, коли настав час міняти шини?
читати докладніше
Як обрати зимові шини?
10.10.2023
Як обрати зимові шини?
Як обрати зимові шини? Які відмінності? Які особливості?
читати докладніше
Rolling Resistance - опір коченню. Що це таке і чи важливо?
10.10.2023
Rolling Resistance - опір коченню. Що це таке і чи важливо?
Опір коченню, або ж англійською rolling resistance дуже важливий, не дарма, це перший показник на євроетикетці, якій має там бути. Ми розскажемо вам що це.
читати докладніше