Rolling Resistance - опір коченню. Що це таке і чи важливо?
Опір коченню - це перший індекс, який ви бачите на етикетці шини. Але це стосується не вашої физичної безпеки, але, скоріше безпеки для екології всього світу.
Опір коченню - це показник витрат енергії для подолання даної дистанції колесом. Опір коченню шин автомобіля на швидкості 100 км/г складає 20% всіх викидів СО2 на просування автомобіля вперед.
По суті, це витрати енергії на кожне зтискання-розтискання боковини шини. Залізні чи дерев'яні колеса майже не мають опору кочення.
Для маркування існує спеціальний коефіцент RRC(Rolling Resistance Coefficient) і відповідна літера латинського алфавіту:
Коефіцент опору коченню RRC | Літера на етикетці |
RRC ≤ 6,5 | A |
6,6 ≤ RRC ≤ 7,7 | B |
7,8 ≤ RRC ≤ 9,0 | C |
9,1 ≤ RRC ≤ 10,5 | D |
RRC ≥ 10,6 | E |
Але нащо це звичайному водію?
Справа в тому, що шини зі зниженим опором коченню, з маркуванням А, наприклад, в проівнянні з шинами категорії Е можуть істотно зекономити вам пальне а також, теоретично, мають більший пробіг.
Деякі порівняння шин навіть одного преміум виробника між моделями шин показують, що на дистанції в 60.000 км ( хороша дистанція для преміум шин доречі), при умові контролю тиску в шинах та справного автомобіля, зможуть зекономити вам 200 літрів палива.
Як приклад, розхід автомобіля на не енергозатратній шині був 6,0 л на 100 км, після заміни на шини класа А тобто найкращі енергоефективні, витрати палива стали 5,7 літрів на 100 км.
І, важливо для планети, викиди СО2 зменшилися на 527 кг за цей же період.
Тож є сенс звернути на це увагу.