Київ
Київ
Вінниця
Дніпро
Донецьк
Житомир
Запоріжжя
Івано-Франківськ
Кіровоград
Луганськ
Луцьк
Львів
Маріуполь
Миколаїв
Одеса
Полтава
Рівне
Севастополь
Суми
Тернопіль
Ужгород
Харків
Херсон
Хмельницький
Черкаси
Чернівці
Чернігів
Укр
Задати питання
0
0

Всесезонні шини. Практичний вибір?

Всесезонка. Всесезонні шини. Як використовувати безпечно та ефективно. Які види таких шин бувають. Чому це не завжди найркащій вибір.

Багато обговорень, багато питань. Всесезонні шини. Хтось каже - практично, економно. Хтось каже - вони не ефективні. Кому вірити?

Почнемо з того, що всесезонні шини існували з часів винаходу шин як таких. Не було раніше окремого виду зимової гуми - тільки один вид на всі погодні умови. І тільки з часом, еволюція шин прийшла спочатку до шипованих шин взимку, потім до спеціальних м'яких резинових сумішей для кращого зчеплення, та до особливих малюнків протектора.

Раніше, всесезонні шини були звичайними моделями літніх шин з дещо більш агресивним дизайном протектору. Всі ці шини мали та й зараз мають маркування “M+S - Mud+Snow”. І такий підхід мав основний недолік - взимку при низьких температурах резинова суміш ставала жоросткою, нееластичною і не давала можливості отримувати ті ж самі характеристики, що й у зимових шин. Тобто вони простобули дуже склизькі при низьких температурах. В свою чергу влітку ці шини теж були недосконалі за рахунок дизайну протектора, який мав би добре відводити снігову кашу, воду, сніг та багнюку з точки контакту. В гарну теплу та суху погоду, особливо на високій швидкості, такий малюнок не міг показати високі характеристики гальмування, та, відповідно, безпеки, порівняно з літніми шинами. 

За останні десять років шинні технології дозволили розробити компромісний варіант:

1. Резинова суміш у нових моделях всесезонки стала більш адаптивною. Вона вже не стає пластиковою при низьких температурах.

2. Комп'ютерна інженерія дозволила сильно вдосконалити дизайн протекторів цих шин. Завдяки чому їхня поведінка стала більш безпечною, як взимку так і влітку.

Тож, наразі ми маємо на ринку дуже популярну категорію шин - нову всесезонну шину - яка має маркування M+S, але крім того, і це ключовий момент - ці шини маркуються значком 3PMSF:

 

Цей символ - сніжинка на фоні гори - означає, що ця шина пройшла сертифікацію і відповідає стандартам зимових шин. Тобто, вона відповідає крітеріям які потрібні для зимових шин.

Будьте уважні. Все ще існує багато всесезонок без такого значка. І це, скоріше, літні шини. Навіть з позначкою M+S.

Простіше кажучі, якщо раніше всесезонною була літня шина з невеличкими змінами в малюнку прротектора, то шини з маркуванням 3PMSF або сніжинкою і горою - це, скоріше, зимові шини, які добре поводять себе влітку.

Доречі, ті ж самі значки мають бути на всіх зимових шинах.

Така всесезонна шина є об'єктом багатьох рекламних кампаній. Майже всі сильні гравці шинного ринка вже презентували своє бачення такого продукту. Але, що кажуть тести та незалежні джерела?

  • всі тести таких шин показують, що нові моделі всесезонок, особливо від знаменитих виробників, зробили величезний стрибок в безпеці на дорозі та в ефективності використання
  • ті ж самі тести показують, що влітку, особливо в спеку та на сухій поверхні, справжні літні шини все ж таки набагато ефектиніші
  • відповідно, взимку, при температурах сильно нижче ноля та ожеледиці, всесезонка програє справжнім зимовим шинам в гальмуванні та зчепленні

Які висновки можна зробити? 

1. Всесезонні шини дійсно зробили величезний стрибок в безпеці та практичності використання

2. Діапазон погоди, коли вони ефективні, значно розширився

3. Але вони все ж таки менш ефективні ніж суто літні або суто зимові шини у відповідних погодних умовах

Тож, купувати та безпечно користуватися всесезонками ми б порадили в регіонах з “м'якою” зимою та помірною спекою. А ще, це буде найкращім варіантом для сучасного міста, де реально діють обмеження швидкості та взимку добре прибирають дороги. Ідеальними ці шини можуть стати для повнопривідних авто.

Ну і всесезонка, як універсальний прродукт, не дуже підійде для водіїв з агресивним, спортивним стилем водіння.

+ один продукт на будь-яку погоду

+ не треба їздити на шиномонтаж два рази на рік

+ це тренд

- недостатньо безпечні в екстремальних кондиціях

- недостатньо ефективні для спортивного стилю водіння

 

 

наш блог

Читайте також

Rolling Resistance - опір коченню. Що це таке і чи важливо?
10.10.2023
Rolling Resistance - опір коченню. Що це таке і чи важливо?
Опір коченню, або ж англійською rolling resistance дуже важливий, не дарма, це перший показник на євроетикетці, якій має там бути. Ми розскажемо вам що це.
читати докладніше
Зимові шини: чому вони настільки важливі для вашого авто?
30.11.2024
Зимові шини: чому вони настільки важливі для вашого авто?
Ви коли-небудь замислювалися, чому зимові шини є обов'язковою умовою для багатьох водіїв? Та не просто тому, що так каже закон чи тому, що сусід Василь вже поміняв своє "взуття". Тут справа в безпеці — вашій, ваших пасажирів і всіх інших на дорозі. Зимові шини - це не просто тренд чи нав'язування автосервісами, це елемент, що реально рятує життя. Давайте розбиратися чому.
читати докладніше